Zo kun je de VBS Helpdesk bereiken

070 331 52 15

Onze VBS Helpdesk is een praktische vraagbaak en sparringpartner voor onze leden. Of het nu gaat om behoefte aan informatie, ondersteuning of een moment om te sparren: de specialisten van VBS zitten voor je klaar. De Helpdesk is dagelijks telefonisch bereikbaar van 09.00 – 15.00 uur. Voor spoedzaken kun je altijd terecht.
Bekijk in deze VBS-folder hoe VBS je kan helpen.

Telefoon: 070 – 331 52 15
Mail: helpdesk@vbs.nl
WhatsApp: 06-53573393

Nienke Daniëls

Netwerkregisseur | Helpdesk

Krijg antwoord op je vraag
Heb je als directeur of bestuurder behoefte aan informatie, ondersteuning of wil je sparren? In deze VBS-folder staat nog eens op een rij hoe VBS je kan helpen. En hier vind je een overzicht van veelgestelde vragen en onze handreikingen.

Dat kan gaan over personeelswisselingen, inspectiebezoek, samenwerkingsvraagstukken binnen en buiten de school, overleg met de medezeggenschapsraad, de begroting en communicatie met ouders bijvoorbeeld. Ook op deze gebieden hebben wij expertise in huis om je te ondersteunen.

Vaak krijg je direct antwoord of het aanbod om te sparren. Bij complexe vraagstukken of adviestrajecten plannen we een afspraak in en betrekken we zo nodig externe specialisten. Wij regelen het voor jou!

Je kunt bij ons terecht met vragen over onder meer deze onderwerpen:
• Onderwijscao’s
• Arbeidsrecht
• HR-beleid en -strategie
• Bedrijfsvoering
• Financieel management
• Huisvesting
• Medezeggenschap
• Het organiseren van bestuur en toezicht

Handreikingen
Soms heb je niet zozeer een concrete vraag, maar wil je informatie over een bepaald onderwerp of een procedure. De door VBS ontwikkelde handreikingen helpen je hierbij. Ze bieden uitleg, praktische handvatten en/of inzicht in wat de meest geschikte aanpak is.

Kosteloze service
De VBS Helpdesk is een kosteloze service voor onze leden. Vergt het beantwoorden van je vraag meer dan één uur, dan gaat je (eerstelijns)vraag over in een adviestraject tegen een gereduceerd tarief.