De Ledenservice & Helpdesk van VBS is een praktische vraagbaak en sparringpartner voor vragen over onder meer cao’s, arbeidsrecht, bedrijfsvoering, financieel management, huisvesting, medezeggenschap en het organiseren van bestuur en toezicht.

Bel met onze helpdesk

070 331 52 15

Of stuur een e-mail naar helpdesk@vbs.nl. De Helpdesk is op werkdagen bereikbaar tussen 9.00-15.00 uur.

U krijgt binnen een werkdag reactie op uw vraag. Soms is meer uitzoekwerk nodig en duurt het twee werkdagen voor u antwoord heeft, maar dat laten we u dan weten. Is intensievere advisering of begeleiding nodig? Dan draagt de Helpdesk uw vraag over aan een specialistische adviseur of jurist.

Nienke Daniëls

Netwerkregisseur | Helpdesk

Eerstelijns advies

Ledenservice & Helpdesk is het eerste aanspreekpunt bij vragen over bestuur, medezeggenschap, management en bedrijfsvoering.

Sparringpartner

Met een pasklaar antwoord of praktische handreiking komen management, beleidsmedewerkers, MR’en en bestuurders in veel gevallen zelf tot de juiste oplossing.

Naar contactformulier

Kosten

De Helpdesk is gratis voor leden. Vergt de behandeling van uw vraag meer dan 1 uur? Dan gaat uw eerstelijnsvraag over in een adviestraject tegen gereduceerd tarief.

Advies en cursussen op maat

Gaan uw vragen verder dan een Helpdeskvraag? Heeft u behoefte aan een advies of cursus op maat voor uw school? Dan kunt u bij ons terecht.

VBS verzorgt voor haar leden adviezen en cursussen op maat. Onze eigen adviseurs en onze samenwerkingspartners kennen de scholen en komen daardoor snel tot een geschikte aanpak. Voor leden van VBS geldt een gereduceerd ledentarief: onze tarieven zijn daardoor vaak aantrekkelijker dan de tarieven van commerciële partijen.

Kennisbank

In de Kennisbank vindt u handreikingen, veelgestelde vragen (FAQ) en standpunten van VBS.

Stel ons een vraag

Heeft u vragen of wilt u contact met een VBS-medewerker? Vul dan aub het contactformulier in.