Voor directeuren, bestuurders en P&O’ers in het PO/VO/SO
HRM-specialist Louis van Loon van Onderwijs HR, partner van VBS, verzorgt op donderdag 17 maart 2022 van 19.30 – 20.30 uur voor directeuren, bestuurders en P&O’ers in het po, vo en so de VBS Kennissessie Handvatten voor personeelvraagstukken po/vo/so. De sessie gaat in op formatie, werving en selectie en op een toekomstgericht functiebouwwerk, waarbij er ruimte is om best practices uit te wisselen.
Formatie, werving en selectie
Het primair onderwijs kampt met grote kwantitatieve en kwalitatieve tekorten. De instroom van pabostudenten is de afgelopen jaren misschien wel weer wat stijgende, maar de uitstroom ook! Tijdens de sessie gaat Louis van Loon in op deze vragen:
Welke mogelijkheden zijn er om beginnende leerkrachten aan te trekken en te behouden voor het onderwijs? Hoe kan het werk anders worden verdeeld? Hoe kunnen we bevorderen dat personeel van buiten de sector instroomt? Hoe zorg je nu dat de school de juiste mensen binnen krijgt en houdt? Dit stelt eisen aan de procedures van werving en selectie, maar ook zicht op doorstroom en uitstroom. Tijdens de sessie helpen we je aan handvatten voor jouw personeelsbeleid.
Naar een toekomstgericht Functiebouwwerk
Een organisatie die haar ambities wil realiseren, richt hier ook het functiebouwwerk op in. Wat is het ideale functiebouwwerk voor jouw organisatie? Uit welke functies bestaat jouw onderwijsorganisatie? Louis van Loon gaat in op knelpunten en vraagstukken bij de invulling van functies. Doe hiermee je voordeel voor jouw toekomstgerichte functiebouwwerk! Heb je vooraf al vragen die je tijdens de netwerksessie graag (anoniem) beantwoord wilt hebben of andere relevante input, stuur het naar helpdesk@vbs.nl.
Meld je aan!
VBS biedt deze kennissessie aan via Microsoft Teams. De online sessie duurt een uur, met minimaal drie en maximaal twintig deelnemers. Deelname is kosteloos voor leden. Schrijf je in via onderstaand webformulier.
Door je op te geven, verklaar je je akkoord met de algemene voorwaarden. Let op: vol is vol.